On Dakikada Milföy hamuru

                On Dakikada Milföy hamuru 

Milföy hamurunun zor olduğunu herkes  bilir.
Hamuru yoğurmak dinlendirmek tereyağı ekledikten sonra ki dinlendirme ve açma işlemleri saatlerimizi alır, bu yüzden de 
bir çoğumuz yapmaktan vazgeçer. 
Hazır hamur kullanırız çoğunlukla ama ben size diyorum ki kolayı var 
10 dakikada milföy hamuru yapabilirsiniz. Evet yanlış okumadınız tam tamına 10 dakika sürüyor!
Böylece de hamuru hazırlarken içine koyduğunuz malzemeyi biliyorsunuz, içinize sine sine çocuklarınıza börekler yapabilirsiniz.

Malzemeler

250 gr un
120 gr soğuk su
200 gr soğuk tereyağ
5 gr tuz

Yapılışı
İlk önce teryağı küçük küplere bölüp buzlukta 20 dk bekletiyoruz,
suyu da buzdolabından kullanıyoruz.
tüm malzemeler soğuk olacak. Soğumalarını sağladıktan sonra yapım aşamasına geçebiliriz.
Unumuzu derin bir kaba alıyoruz soğuk tereyağımızı ve tuzumuzu ekliyoruz. Bir iki dakika robotla karıştırıyoruz ve suyunu ekliyoruz yine bir iki dakika karıştırıp robottan çıkartıp hamuru toparlıyoruz.
Sonra ki işlemler klasik milföy yapımında ki gibi ama ufak(büyük bence😋) bir farkla tabi ki.
Katlama işlemlerine başlıyoruz, her katlama işlemini yaparken bekletmeye  gerek yok evet yanlış duymadınız,😊 işte tam da burada zaman kazanıyoruz.😍 İşlemi hızlı bir şekilde yapmak gerekiyor. (tabi ki hava çok sıcaksa ve elinizin sıcağı geçiyorsa hamura arada bir buzlukta 10 dakika dinlendirebilirsiniz ama normal şartlarda gerek yok.)
Katlama işlemi en az dört kere yada en fazla altı kere yapılmalıdır.
Bu işlemleri tamamladıktan sonra hamurunuz kullanmaya hazırdır.
Ben hemen kullandım hamurumu sonuç resimde görüldüğü gibi. Ama bir saat dinlendirirseniz yada bir gece  sonuç daha da güzel olacaktır emin olabilirsiniz. Ben biraz sabırsızım galiba. 😋😍😌

Afiyet Osun!😍😊🌷🌹

Bana destek olmak isterseniz "yorum yapmayı",
"Abone olmayı" ve "Beğen" butonunu unutmayın.
Teşekkür ederim. 






Yorumlar

Yorum Gönder