Havuçlu kek

                              Havuçlu kek 💗

Kek hepimizin sevdiği çay saatlerimizin vazgeçilmezi, hepimizin de  "tarif defterinin" bir köşesinde mutlaka bir kek tarifi vardır. Misafir geldi ne yapayım dememize gerek kalmadan "hemen bir kek pişireyim" dir. 
İşte bende bu tariflerinize bir tanesini daha eklemenizi tavsiye ederim, gerçekten çok güzel, yerken ağzımızda dağılıyor, içine eklen her bir malzeme lezzet şöleni yaşamamızı sağlıyor. 
Neler mi var? Merak ediyorsanız tarifim aşağıda.👇😍


Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 3/4 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı havuç(2 büyük havuç rendesi)
  • 2,5 su bardağı un 
  • kabartma tozu, vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarcın ve zencefil
  • 1/2 su bardağı kuş üzümü (ben koymadım)
  • 1/2 su bardağı badem(çekilmiş)
  • 1/2 su bardağı ceviz (çekilmiş)




Yapılışı

İlk önce yumurtalarla şekeri çırpıyoruz, daha sonra yağını, ununu, kabartma tozunu, vanilyayı, tarçını ve zencefili  ekleyip tekrar çırpıyoruz. 
Havuçları ekleyip tekrar bir karıştıralım. En son kuş üzümü, bademi ve cevizi ekleyip kaşıkla karıştırıyoruz.
Kek kalıbını yağlayıp unluyoruz yapışmasın diye, kek malzemesini ekliyor ve 170°C derecede önceden ısıtılmış fırına 40-45 dakika pişiriyoruz .

 Afiyet Olsun!😊

Bana destek olmak isterseniz "yorum yapmayı",
"Abone olmayı" ve "Beğen" butonunu unutmayın.
Teşekkür ederim. 😍

























Kesip servis edilmiş olarak göstermek isterdim ama bir arkadaşıma götürmek için yapmıştım, bir daha ki yapışımda mutlaka çekip bir fotoğraf ekleyeceğim.😔😍  Anlayışınız için teşekkürler.😍


Yorumlar

Yorum Gönder