İzmir'in meşhur, kahvaltının olmazsa olmazı BOYOZ

                    
                                                                                                                                          





Bir Izmir'li olarak en çok özlediğim tatlardan biridir BOYOZ. Uzun süredir yaptığım araştırmalar ve denemeler sonucunda başarısız denemelerim de dahil 😄😏 sonunda başardım, o aradığım özlediğim lezzeti buldum😊..  Benim gibi gurbette olup ta her istediklerinde yiyemeyenler için bu inanılmaz tadı sizlerle paylaşmak istiyorum.

                                👇            👇             👇

Malzemeler(yaklaşık 25 tane boyoz çıkıyor)
  • 250 ml su
  • 500 gr un
  • 15 gr tuz
  • 5 gr şeker
  • 25 ml ay çiçek yağı


Ara kat malzemesi : tereyağ,  sıvı yağ ve yarım çay bardağı  tahin karıştırılır
Yapılışı 
  • Malzemelerin hepsi hamur yoğurma kabına alınıp yoğurulur (en az 15 dakika) ve 10 tane 100gr lık bezeler  hazırlanır, hazırlanan bezelerin üzerine çiçek yağ sürülüp bir filmle örtülür ve en az 30 dakika bekletilir.
  • İkinci işlem olarak bezeler çay tabağından biraz  büyük açılır, iki beze arasına ara kat malzemesi konulur ve kapatılır (ara kat malzemesi 30gr olacak).  Böylece 5 tane 200gr lık bezeler elde etmiş oluyoruz. Tekrar hamurların üzerine yağ sürüp film ile kapatıyoruz, en az yarim saat bekleyecek daha fazla olabilir. 
  • Üçüncü işlemimiz hamurları açmak, boyoz ustaları gibi açma olasılığım yok (o kadar becerikli değilim 😋) masamı yağladım ve üzerinde çarşaf böreği gibi büyüttüm, yeterince büyünce dört köşesinden zarf gibi katladım en son olarak ta sigara böreği gibi sıkıca sardım. Elbette tekrar ve tekrar hamuru dinlendiriyoruz😊 Bu sefer en az bir saat ama bütün bir gece dinlendirebilirsiniz.
  • En son olarak hamuru boğarak 4er cm uzunluğunda parçalar koparıp boyoz seklini verip tepsiye diziyoruz, 200°C ta önceden ısıtılmış fırında 10_15 dk kadar pişiriyoruz... 


Afiyet olsun😉☕👌😍

Yorum ve deneyimlerinizi paylaşırsanız mutlu olurum😊😍

                                        👀👀


                             





Yorumlar